T3inwest - meble biurowe Kraków, meble biurowe Katowice, projektowanie  wnętrz biurowych Kraków, Katowice

Czy chcesz mieć biuro nowoczesne, odpowiadające współczesnym potrzebom, wymogom i trendom? Biuro funkcjonalne i przyjazne pracownikom?

 

Poniżej biurowe a,b,c,d – bez niego nie ma współczesnego biura. Dużo czytania i przeglądania, ale bez tej lektury nie będziecie rozmawiać o wyposażeniu biura tylko o kupnie biurek i krzeseł. A Wy przecież chcecie wyposażyć biura. 

 

A.Strefy pracy w biurze.

 

Zaczniemy od wytyczenia stref pracy w Twoim biurze:

I. Strefa open space

 

- stanowiska zespolone

to obecnie podstawa wyposażenia każdej firmy, stanowiska dla wielu pracowników, często poprzedzielane ściankami, oparte o systemy biurek na wspólnych stelażach, z cofniętymi nogami pośrednimi, z funkcją prowadzenia okablowania, umożliwiające dobry dostęp do gniazd, zmiany w biurze powodują zanik mebli do przechowywania przy biurku, na rzecz np. lockerów do pozostawienia rzeczy osobistych.

 

  

 

  

 

- praca grupowa

praca ta odbywa się najczęściej przy dużych stołach w wersji wysokości 74 cm, lub o wysokości w ok. 100 cm (praca stojąca lub na hokerach), współpraca wielu osób, np. w działach marketingu, sprzedaży, konstrukcyjnych narzuca konieczność posiadania dużych blatów, które można dzięki dokładanym ściankom wykorzystać także jako stanowiska do pracy czasowej.

 

  

 

- praca indywidualna

wyciszone ściankami miejsca do pracy indywidualnej mają zastosowanie wszędzie tam, gdzie praca wymaga skupienia, koncentracji na prowadzonym projekcie, pracować możemy w takich miejscach na siedząco lub na stojąco, prawdziwą wygodę dają nam biurka z elektryczną regulacją wysokości.

 

  

 

- nieformalne spotkania

niskie fotele plus niski stolik, albo wysoki stolik barowy plus hokery, szybkie nieformalne spotkanie potrafi być czasami bardziej konstruktywne, niż długa nasiadówa na sali konferencyjnej, stwórz miejsca nieformalnych spotkań i swobodnej wymiany myśli w swojej firmie

 

   

 

- strefa kreatywna

w strefie tej możemy spotkać praktycznie każdy mebel, sofy, fotele, pufy stoliki niskie, strefa ta ma sprzyjać swobodnej wymianie poglądów, odbyciu burzy mózgów, kreatywnemu myśleniu i tworzeniu, strefy tej nie ogranicza nic, tak, jak nie chcesz aby cokolwiek ograniczało Twoją firmę, pamiętaj jedynie o akustycznym wydzieleniu tej strefy od reszty powierzchni open space

 

  

 

- podział stref

Praktycznie w każdym open space następuje potrzeba wydzielenie, bądź oddzielenia części powierzchni do indywidualnych celów. Tu także mamy rozwiązanie, ścianki akustyczne Furniko, ścianki Velo z Balmy, czy indywidualnie projektowane ściany szklane.

 

   

 

II. Strefa konferencji

W dużych jednostkach organizacyjnych następuje potrzeba stworzenia dużej strefy konferencyjnej. Często przepustowość i ilość miejsc do organizacji spotkań jest słabym punktem projektów. Dotyczy to zarówno mniejszych firm jak i dużych korporacji. Na etapie projektowania należy przewidzieć, czy istnieje konieczność posiadania sal konferencyjnych ilu i jakiej wielkości. Konferencja we współczesnym biurze to serce firmy, to nierzadko dział (miejsce) sprzedaży.

 

   

 

  

 

III. Strefa call center.

Call center to szczególne miejsce, wymagające szczególnych mebli. Małe biurka, mieszczące jedynie niezbędne wyposażenie i ścianki. Ale nie kawałek płyty, docięty na wymiar, a prawdziwe ścianki akustyczne o odpowiednich parametrach. Wyobrażacie sobie 100 osób mówiących jednocześnie, pomimo odpowiedniego systemu słuchawek i mikrofonów, bez odpowiednich ścianek żaden call center nie spełni swojego zadania.

 

 

 

IV. Strefa wejścia

Pierwsze wrażenie, kto nie chce zrobić jak najlepszego. Eleganckie rozwiązania systemów ladowych, do tego nowoczesne, ładne meble wypoczynkowe. I jeszcze coś, coś co jest najważniejsze pomysł na całość tej strefy. Bez niego będą to tylko powstawiane meble, w mniej lub bardziej ciekawe wnętrze. Czy Ty masz pomysł na tą część swojego biura? Nie, to poproś o pomoc tych, którzy zajmują się tym na co dzień. Zaprojektujemy strefę wejścia do Twojego biura używając, albo gotowych rozwiązań meblowych, albo zaprojektujemy indywidualne wyposażenie recepcji, dedykowane tylko dla Twojej firmy.

 

   

 

V. Strefa wypoczynku

Obecnie strefa, do której przykłada się zdecydowanie dużą wagę. Jeśli oczekujesz, żeby pracownicy chętnie spędzali przerwę nie opuszczając firmy, oczekujesz nierzadko pracy w nienormowanym jej wymiarze, to zbuduj w swojej firmie strefę wypoczynku. Piętnastominutowy relaks pozwoli Twoim ludziom pracować wydajniej. Pozwoli także na postrzeganie przez nich Twojej firmy jako przyjaznej. Chętnie będą w niej pracować i z sympatią wypowiadać się o swoim miejscu pracy.

 

  

 

   

 

VI. Strefa socjalna

Dobrze urządzona cafeteria lub kantyna w Twojej firmie spowoduje, że podczas przerwy śniadaniowej, Twoi pracownicy z przyjemnością zasiądą przy wspólnych stołach, sprzyjać będzie integracji pracowników, a dobrze urządzona pozwoli Tobie na urządzenie w niej także spotkania ze wszystkimi pracownikami lub zaproszonymi gośćmi z zewnątrz, warunek musi mieć atmosferę, nie wyobrażasz sobie przecież przyjęcia w stołówce przyzakładowej.

 

  

 

  

 

VII. Strefa zarządu firmy

Na koniec pozostawiliśmy zarząd, tak pod szczęśliwą siódemką. Zarząd firmy lub jej właściciele nierzadko oczekują podkreślenia tej strefy jako bardziej prestiżowej. Co prawda coraz więcej, o ile nie znakomitą większość gabinetów urządzamy obecnie w tym samym standardzie co biura, ale posiadamy także rozwiązania dedykowane do prestiżowych, a nawet bardzo luksusowych stref zarządu. W strefie tej znajdują się najczęściej:

 

- gabinety

do strefy tej proponujemy gabinety z polskich fabryk Balmy i Furniko, a także dla wymagających klientów luksusowe meble gabinetowe z firm Vitra, Walter Knol i Fantoni,

 

   

 

  

 

- sala konferencyjna zarządu

sala, w której zarząd firmy podejmuje najważniejszych gości firmy musi się czasami bardzo wyróżniać, wyposażamy ją w meble konferencyjne producentów mebli gabinetowych, zbieżne z systemami występującymi w gabinetach, całości dopełniają indywidualne projekty sal konferencyjnych,

 

   

 

- sekretariat

zwykle urządza się go w oparciu o standardowe meble pracownicze dedykowane dla całej firmy, lub w oparciu o rozwiązania ladowe, jeśli oczekujecie innych rozwiązań dla sekretariatu zaprojektujemy je dla Was.

 

  

 

 

B. Nasze rozwiązania dla Waszego biura

 

Proponujemy do biur najlepsze rozwiązania z najlepszych polskich i zagranicznych fabryk. Całość projektów opiera się o nasze wieloletnie doświadczenie, połączone ze znajomością zagadnień współczesnego biura. Do Waszej dyspozycji oddajemy zarówno doświadczonych jak i młodych projektantów, oraz handlowców, którzy dokładają wszelkich starań, aby Wasze biura były nieszablonowe, eleganckie, funkcjonalne i ergonomiczne. Fabryki, z którymi współpracujemy dają nam "materiał", który po przetworzeniu zmienia się w Wasze otoczenie miejsca pracy. Nasi Partnerzy 

 

C. Pomysły na nowoczesne, funkcjonalne biuro

 

Nasze pomysły na Wasze biuro przedstawiamy w wykonywanych dla Was projektach. Przygotowujemy wstępną koncepcję, następnie po jej omówieniu przygotowujemy projekt wnętrz uwzględniający Wasze wszelkie sugestie, uwagi, uwarunkowanie socjalne i demograficzne waszej firmy, a także trendy wzornicze obowiązujące na rynku. Wdrażając projekt sprawujemy na Wasze życzenie nadzór nad pracami, oddając wam w finalny efekcie, zaprojektowane, wyposażone biuro. Przykładowe nasze projekty możecie zobaczyć na tej stronach: Kompleksowe projekty wnętrz. Projekty umeblowania wnętrz i wizualizacje.

 

D. Akustyka i ergonomia w biurze

 

I. Akustyka

Temat, który jest obecnie bardzo trendy, po czasach ogromnych open space, bez jakichkolwiek ustrojów akustycznych. Obecnie dbamy o eliminację hałasu w przestrzeni biurowej i stworzeniu komfortu akustycznego dla pracujących w nim osób. Zadanie eliminacji hałasu, pogłosu spełniają ścianki akustyczne, akustyczne przegrody pomiędzy biurkami, akustyczne panele ścienne i sufitowe, kabiny do rozmów telefonicznych oraz Potężne znaczenie ma stosowanie odpowiednich wykładzin i akustycznych sufitów podwieszanych. W akustyce byliśmy jednym z prekursorów, śród firm biurowych i nasze rozwiązania przyczyniają się do poprawy komfortu akustycznego w biurze.

 

; 

 

  

 

II. Ergonomia pracy

Ergonomia to zagadnienie, którego definicję zawdzięczamy między innymi Polakowi Wojciechowi Bogumiłowi Jastrzębowskiemu, który już w połowie XIX wieku opublikował jeden z pierwszych artykułów o ergonomii. Najprościej rzecz ujmując ergonomia to:

„Ergonomia to nauka o pracy, czyli dyscyplina naukowa zajmująca się dostosowaniem pracy do możliwości psychofizycznych człowieka. Ma na celu humanizowanie pracy poprzez taką organizację układu: człowiek - maszyna - warunki otoczenia, aby wykonywana ona była przy możliwie niskim koszcie biologicznym i najbardziej efektywnie, co uzyskuje się min. poprzez eliminację źródeł chorób zawodowych. Ergonomia jest nauką interdyscyplinarną. Korzysta z dorobku takich nauk lub dziedzin naukowych jak: psychologia pracy, socjologia pracy, fizjologia pracy, higiena, medycyna pracy, organizacja pracy, antropometria oraz nauk technicznych, np. budowy maszyn.

Twórcą terminu "ergonomia" (z gr. ergon - praca, nomos - zasada, prawo) jest Wojciech Jastrzębowski, który zdefiniował ergonomię jako naukę o używaniu nadanych człowiekowi od Stwórcy sił i zdolności. Jej celem głównym jest polepszanie warunków pracy człowieka, które obejmuje dostosowanie ich do możliwości pracownika oraz właściwy dobór pracownika do danej pracy i jego edukację, obejmującą specyfikę stanowiska.

Wyróżnia się ergonomię koncepcyjną (wprowadzanie zasad ergonomii podczas opracowania koncepcji oraz projektowania) i ergonomię korekcyjną (korektę warunków pracy na drodze modernizacji już funkcjonujących stanowisk pracy (maszyn, urządzeń)”*

* wikipedia

 

We współczesnym biurze na ergonomię kładzie się bardzo duży nacisk. O ergonomiczne środowisko pracy dbają zarówno właściciele, kadra zarządzająca jak i sami pracownicy. Normy i ustawy określają kubaturę biura konieczną dla konkretnej ilości osób, parametry użytkowe mebli biurowych, funkcje foteli do pracy przy komputerze, ilość luksów na blacie biurka, a także poziom hałasu dopuszczalny w biurze. My w naszych projektach zawsze uwzględniamy wszelkie te zagadnienia i projektujemy biura, aby spełniały wszelkie ustawowe wymogi, a nawet w niektórych wypadkach je przewyższały. Dla Waszej wygody, dla Waszego zdrowia. 

 

Skontaktuj się z nami

T3 Inwest / T3 Atelier sp. z o.o.
40-301 Katowice, ul. Budowlana 12, 

tel.: + 48 32-203-93-84
mail: 

Godziny otwarcia: poniedziałek-piątek 8:00 - 16:00, 
sobota - prosimy o telefon.

Mapa dojazdu Google Maps

K

O

N

T

A

K

T